Dopp i grytan? Sjön?!

Äntligen, efter 2 års väntan, kom äntligen den is som gör det möjligt för oss att fiska Lake! Ungefär från nyår och en månad framåt så finns laken att fånga för oss. Som sagt tog vi premiären i dag. Isen var i tunnaste laget får man väl säga, ca en tum som pappa säger. Eller "Den är så tunn så jag kan pissa igenom den!".
Dumdristiga eller fisketokiga kan ju de lärde tvista om, MEN vi orkade inte vänta längre, med tanke på att förra året så behagade aldrig isen att komma vid rätt tid.
Vi gav oss ner till viken vid kvart i fyra. Det knakade fint, men med tanke på kärnisen, så är det lugnt (haha).
Vi började hugga upp lite hål. När man satte runt hålet så sjönk isen sakta men säker där man satt. Och efter en liten stund så sitter man i flera cm vatten och då är det dags att byta hål ett tag.
Efter en stund får pappa på årets första en ca 3 kg som satte sig i iskanten. Det va ju fan, men ändå skönt att veta att de redan är inne. Efter en halvtimme är det min tur, att även jag sätta min i iskanten :)
Jag tittar bort mot pappa som sitter i en trevlig liten pöl av vatten och påpekar att han nog borde byta plats en stund (eftersom vattnet äter upp den lilla is som finns). Detta tyckte han lät s en fin idé och reste sig för att gå, och då säger det PLASK! Isen brister och där ligger han som en liten blöt sälunge som ropar på mamma. Som tur va så hade han flytoverall på sig. Jag kastade till honom snöret som satt på min fiskeutrustning och hjälpte honom upp ur vattnet.
Hans väska och min fiskeutrustning finns kvar på isen i kylan. Dessa får han gå och hacka lös i morgon. Inte värt att riskera ödet!?

På tal om nått helt annat, jag har fått JOBB efter min examen den 16:e jan!!!!!!

Kommentarer
Postat av: TIM TRUTTA

GRATTIS till ditt nya jobb :=)

Postat av: thomas

Grattis till jobbet och gott nytt år.

2008-12-30 @ 15:43:47
URL: http://teammjolner.blogspot.com
Postat av: Perra

Sitter här o ser längtar till isen. Hoppas kunna komma upp och ge er en läxa. Gott nytt År önskar Perra

2009-01-01 @ 08:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0