Tripp till Herrfallet

Man ska inte lyssna på hörsägen, det fick vi lära oss idag. Hade nämligen hört att  "3 holländare har fiskat vid Herrfallets camping i Arboga och de fick 525 gäddor på en vecka"  Fan tänkte jag och Linus och bestämde oss för att åka över dit (Hjälmaren). Vi packade bilen och åkte 1 1/5 timme. Tacka vet jag GPS!

Väl framme hyrde vi båt. Vädret va skit till och börja med, vind och regn. Sken upp senare. Vi fiskade både ute på sjön och vid vassarna. Kastade och körde drag men inget hjälpte. INTE ETT HUGG PÅ HELA DAN! Eller jo ett hugg, och då var det en mussla, så jag vet inte om det räknas som hugg iofs :D
Så de där holländarna kan ju pysa nånstans.

Vi bestämde oss för att bege oss hemåt. Stannade en sväng på Nyasporting i Örebro och sa hej. Införskaffade även endel jigg där. De hade precis fått in 195 kilo jigg i alla dess färger, former och storlekar.

Sedan åkte vi hem till mor och far och tittade på fågelbäbisar i deras buske på går´n.



Kommentarer
Postat av: Magnus

Njae... Holländare ska man fan inte lite på alltså..

2008-06-13 @ 17:26:45
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: yrpo

Hej linda såg att du varit till herrfallet.Jag bor i Arboga och jag har fiskat i hjälmaren sen barns ben..Hjälmaren är ett bra gäddvatten när det göller mängd men inte storlek..Det är inte otroligt att dom fått ca 500 gäddor på en vecka då dags fångster på 30-40gäddor är möjligt.Men lite skarvar dom nog.Jag var ut en vända i våras före leken och fick 56gäddor på 4 timmar..Synd att ni inte fick nått när ni åkt en bit men jag tror att ni har bättre gäddfiske runt hörnet där ni bor..Men om ni ska komma tillbaks till hjälmaren så maila mig så ska ni få lite användbara tips...MVH "YRPO"

2008-06-13 @ 21:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0