Superfiske i Bråviken 2008-05-29

Åkte ner til  norrköping i går morse. Började fiske vid halv 10 ca. Vädret var toppen. Knappt någon vind och solen sken!
Hyrde en liten båt och åkte bort till "väderkvarnsön". Där la vi i ankaret bland 3 andra båtar. Och sen var det bara att köra.Ner-upp Ner-upp Ner-upp. Det högg hela tiden och de små liven var som TOKIGA. Kom inte ned till botten för all fisk.

Till sist ropar linus "titta en gädda på mitt tackel", Vi tittar dit och ser till sist att det är en havsöring på ca 3 kg som huggit sig fast på en av strömmingarna. Han hade dock inte fastnat på nån krok tyvärr. Så han slet lite i den illa fiske och sen simmade han iväg. Rätt coolt faktiskt.

Har nog aldrig varit så skitig av ett fiske som efter denna dag, Rom, mjölke och fjäll ÖVERALLT!! I mitt öga, i håret, på magen (som man solade samtidigt så klart), på kjolen, benen, ja överallt. Pappa glasögon var också lagomt snygga efter ett tag. Pappa hade även riktigt kul över hur linus kunde få sitt spö SÅ JÄVLA FJÄLLIGT! Helt sjukt ju!

Klockan var halv 2 och vi hade fiskat fullt i alla tre hinkarna (ca 45 kg minst) och det var bara att dra hem, för vart tusan skulle man göra av mer fisk? vi var riktigt nöjde med dagen. Åt lite på vägen hem och väl hemma var det bara att åka på strömmingturné, runt till alla som vi lovat fisk till. Kul att man kunde hålla det.


    image79image80image81




Kommentarer
Postat av: Tomas (team t.o.p.p)

Tjena!!! Fiska ni strömming nära kolmården eller?

2008-06-03 @ 21:15:14
URL: http://teamtopp.blogspot.com
Postat av: Magnus

Strömmingfiske är ju riktigt riktigt kul. Tyvärr har jag inte haft chansen att göra det fler gånger än en när jag var liten, liten...

Kul med tjejer som fiskar förresten! Jag förstår såklart att rullar och spön skall vara rosa då =)

2008-06-10 @ 08:42:30
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0