Torsdagen den 13 November...

...här med kallad "'krångeltorsdagen". Vet inte riktigt vart jag ska börja, men det blir nog lättast att ta det från början.
I dag va våran premiärtur med höst/vinter trolling. Vädret såg ok ut och vinden skötte sig. Var dock ganska ruggigt i luften. Vi åkte ner till Baggerud och sjösatte där vi ca 9:15. Sjösättningne gick som på räls (ramp).

Vi drog ut en bit och började lägga i grejerna. Det började med att "pulkahjulen" krånglade och linorna där hade hoppat ur sitt läge. Pappa fick greja med det lite medans jag höll på att försöka lösa allt trassel som helt plötslig fanns överallt. Händerna var pisskalla och helt plötsligt hör jag "VA FAN" bakom mig. Jag tittar mig om och där står pappa och spanar efter en av våra pulkor som helt plötsligt ligger och flyter i sjön en bit bort (notera att den då inte är ihopknuten med det snöre den skall vara utan den har rymt på egen hand). Vi hade bara fått i spöna på ena sidan så det gick ganske snabbt att vända båten och åka och haffa smitaren.

Vi fortsatte att lägga i och när alla ytspön äntligen ligger i vattnet så blir det givetvis utlösning på ett av ytterspöna. Givetvis så fanns det ingen fisk där. Så det var bara att ta upp de två innerspöna igen för att sedan kunna lägga ut det yttre.

Efter allt bök och stelfrusna fingrar var jag lite sugen på en macka. Och som vanligt när man ska till och ta första tuggan så hugger det. Och denna gången blev det iaf en gädda på 3 kg, alltid nått.

Pappa stoppar i djupriggarna, och sen är det dött tills vi ska åka hem. Tur att det finns snus och godis!
Stefrusna så tar vi upp spöna kl 2 cirkus. Denna del av fisketuren gick förvånansvärt felfritt. Vi kommer in till land och pappa går upp och hämtar båtkärran. Vi kopplar på båten och jag kör upp båten på land. Då hör jag "VA FAN" igen, Nu har vi PUNKA också. Jaha, vad gör vi nu då... Vi vill ju lixom komma hem innan det börjar skymma med tanke på att farbror bilbesiktningsgubbe nog inte skulle gilla våran kärra, eftersom det saknas vissa nödvändiga saker för att åka i mörker, exempelvis typ lampor!

Pappa gick upp till killarna som bygger stugorna och frågade om de har en kompressor. Detta hade dom, men inget munstycke.
Under tiden håller jag på att rensa gäddan. Och givetvis skär jag mig i fingret så in i helvete när jag ska tvätta knivsaten.

Vi fick koppla av båten, åka till Ingmar vid "storavägen och kronhjortarna" och hämta munstycket, sedan tibaka igen och pumpa båten. Sen var det bara att åka hem!

BTW, fanns typ 7 båtar till på sjön :D
Puss och hej


Kommentarer
Postat av: TIM TRUTTA

Hm jävla otur men ni lever som tur är iallafall :)

2008-11-13 @ 19:33:34
URL: http://timtruttastrollingblogg.blogspot.com
Postat av: Karl-Erik

Hmm, vill åsså ha en kvinna lika läcker som dig med på mina fisketurer...

2008-11-14 @ 11:30:01
Postat av: Ilus

Bra jobbat!! fnissar

Verkar ha varit livat!

/Ia

2008-11-18 @ 22:44:31
URL: http://ilusscrapblogg.blogspot.com
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.Jättelätt att vinna



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-26 @ 12:29:12
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Team sjölund

ta nya tag i baggerud bara=)..fiskar bra där just nu!blir en tur dit på lörda, kanske ses;)

2008-12-04 @ 13:37:42
Postat av: Therese

:)

2008-12-15 @ 14:53:09
URL: http://onlythereseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0