Utklassning! 16-4 Linda

I dag blev det Bobacksviken ett par timmar. Jag och pappa fiskade lite längre ut än syrran, mamma, lilla Gabriel och Bosse.
Bosse fick sin första lake någonsin. GRATTIS! Även mamma fick en lake.
Jag och pappa fortsatte våran årliga Lakfisketävling. Men i dag var det inte mycket till motstånd. Jag fick upp 12 stycken (tagnerat dygnsrekord för mig) 4 stycken var fina bitar på närmare 3 kg, 1 var liten men ok, och resten var bara småödlor som fick simma vidare. Jag tappade även 3 i hålet. Pappa tappade 1 och fick upp 1.
Haha, men skratta bästa som skrattar sist, för nästa gång blir det nog min tur att ha oflyt!
Som vanligt ser jag ut som en surmupp på bilden..


    

Kommentarer
Postat av: Daniel

Trevligt att ni lyckas med den ädla konsten lakefiske. Om jag gissar rätt så fiskar ni med lakekrokar(bladkrokar). Det såg ut så på en av bilderna i varje fall. Trästicka med persienntråd tex! Har själv fiskat lake på detta sätt sedan slutet på -80-talet. Jag skulle därför vilja komma i kontakt med någon som tillverkar bra bladkrokar. Har du något tips så får du hemskt gärna maila mig.

2009-01-02 @ 21:13:35
Postat av: sälen

Vänta du bara!!!

2009-01-02 @ 21:59:47
Postat av: Ilus

Bra jobbat!!!

2009-01-02 @ 22:10:26
URL: http://ilusscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0